Regulamin
- Postanowienia ogólne
- Dane przedsiębiorcy: RAKSA S.C. z siedzibą Gronity ul. Olsztyńska 59, NIP: 739-372-28-91, REGON: 280354318, tel. +48 895271918, 896521842, (pełna nazwa spółki: RAKSA SPÓŁKA CYWILNA Głąb Paweł, Krych Piotr).
- Adres do korespondencji: Sklep Żeglarski RAKSA, ul. Olsztyńska 59, 11-036 Gronity.
- Podmioty korzystające z naszych usług akceptują postanowienia niniejszego regulaminu. Podmiotami uprawnionymi do składania zleceń są wyłącznie osoby fizyczne, które ukończyły 18 lat, jak również osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.
- Sklep RAKSA prowadzi sprzedaż hurtową i detaliczną towarów za pośrednictwem sklepu stacjonarnego w Gronitach 5km od Olsztyna, sklepu internetowego www.raksa.com.pl, portalu B2B www.hurtowniaraksa.com.pl, portalu ALLEGRO pod nickiem RAKSA-OLSZTYN oraz innych portali aukcyjnych.
- Promocje i oferty cenowe
- Wszystkie oferty specjalne przedstawione na witrynie internetowej www.raksa.com.pl są ważne do wyczerpania zapasów lub daty zakończenia oferty specjalnej. Firma RAKSA nie ponosi odpowiedzialności za niezrealizowane zamówienia promocyjne z wyżej wymienionych powodów.
- Indywidualne oferty cenowe ważne są tylko w formie pisemnej, wystawiane na konkretnego klienta i przesyłane drogą e-mailową. Ważność oferty to maksymalnie 14 dni lub do czasu wprowadzenia nowego cennika.
- W przypadku gdy klient korzystał z promocyjnej sprzedaży wiązanej zwrotowi podlega cały zestaw promocyjny lub w wyjątkowych przypadkach należna kwota zostanie zwrócona przez firmę RAKSA w postaci bonu podarunkowego (dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów, zmieniającej dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywę 1999/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz uchylającej dyrektywę Rady 85/577/EWG i dyrektywę 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (strona 49): Przykładowo w sytuacji gdy towary dostarczane w ramach jednej umowy obejmują produkty promocyjne, przedsiębiorca nie jest zobowiązany wyrazić zgody na zwrot jedynie towarów sprzedanych za pełną cenę).
- Bony podarunkowe (vouchery) ważne są 1 rok od wydania. Po tym czasie wygasa możliwość ich użycia.
- Składanie zamówień i czas realizacji.
- Zamówienia przyjmowane są w następujących formach:
- poprzez formularz zamówień sklepu internetowego www.raksa.com.pl
- e-mailem sklep@raksa.com.pl 24 godziny na dobę
- telefonicznie (89) 527-19-18, (89) 652-18-42 od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00
- Zamówienia przyjmowane są w następujących formach:
- Odbiór towaru i warunki wysyłki.
- Zakupione towary można odebrać w siedzibie firmy lub na życzenie klienta towar może zostać wysłany na adres wskazany w zamówieniu za pośrednictwem firmy kurierskiej, lub poczty polskiej, w zależności od wagi i gabarytu paczki.
- Klient składający zamówienie o wartości powyżej 400 zł, które zostało uprzednio opłacone, może skorzystać z promocji TRANSPORT GRATIS na terenie Polski. W takim przypadku koszt usługi transportowej zrabatowany jest od całości zamówienia — wyjątkiem są towary dłużycowe (o długości 1,5m i więcej) i gabarytowe (np.: łodzie, kajaki), które nieobjęte są promocją i system mimo zamówienia powyżej 400 zł wskaże odpowiednią usługę transportową.
- Klient składający zamówienie o wartości powyżej 500 zł przy płatności pobraniowej może skorzystać z promocji TRANSPORT GRATIS na terenie Polski. W takim przypadku koszt usługi transportowej zrabatowany jest od całości zamówienia — wyjątkiem są towary dłużycowe (o długości 1,5m i więcej) i gabarytowe (np.: łodzie, kajaki), które nieobjęte są promocją i system mimo zamówienia powyżej 500 zł wskaże odpowiednią usługę transportową.
- Czas realizacji: przy wyborze przesyłki priorytetowej lub kurierskiej zamówienie wysyłamy w ciągu 24h i powinno zostać dostarczone w ciągu 48h (z wyłączeniem dni wolnych od pracy), w pozostałych przypadkach czas realizacji może się wydłużyć, lecz towar powinien zostać dostarczony do 7 dni roboczych. W szczególnych przypadkach, o których konsument zostanie niezwłocznie poinformowany, czas realizacji może wydłużyć się do 14 dni roboczych liczonych od daty potwierdzenia zamówienia.
- Jeżeli przesyłka nie dotrze do klienta w ciągu 5 dni roboczych od daty jej wysłania, należy na adres e-mail: sklep@raksa.com.pl przesłać informację o niedoręczeniu przesyłki.
- UWAGA! Zalecamy otworzyć przesyłkę w obecności kuriera i w przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub braków towarów należy sporządzić protokół szkody. Przesyłkę należy przyjąć, a brakujący lub uszkodzony w transporcie towar zostanie dosłany przez firmę RAKSA s.c. (dotyczy tylko przesyłek realizowanych przez firmy kurierskie, nie dotyczy Poczty Polskiej).
- Oferujemy również dodatkowe usługi jak: usługa transportowa, usługa transportowa gwarantowany czas dostawy na następny dzień roboczy, dostawa na sobotę, transport bezpośredni. Z powyższych usług transportowych można również skorzystać niezależnie od kupowanego towaru. Klient zlecając usługę transportową, jednocześnie upoważnia firmę RAKSA S.C. do zawarcia umowy z przewoźnikiem w jego imieniu i na jego rzecz.
- Płatności
- Płatności za zamówienie może być realizowana w następujący sposób:
- gotówką lub kartą płatniczą w sklepie stacjonarnym przy odbiorze osobistym
- za pobraniem za pośrednictwem firm kurierskich lub Poczty Polskiej
- przelewem zwykłym (przedpłata) na konto mBank 41 1140 2004 0000 3102 4626 6571
- Za pośrednictwem serwisu PRZELEWY24.
- W przypadku wyboru przez klienta formy płatności w postaci przelewu zamówienie realizowane jest po zaksięgowaniu kwoty na koncie bankowym.
- Płatności za zamówienie może być realizowana w następujący sposób:
- Zwroty
- Konsument może zwrócić towar w ciągu 30 dni od daty zakupu na specjalnych warunkach zarówno przy zakupie na odległość, jak i w sklepie stacjonarnym. W tym celu należy wypełnić oświadczenie — pobierz druk — i dostarczyć je wraz z towarem i dowodem zakupu na adres: RAKSA Gronity, ul. Olsztyńska 59, 11-036 Gietrzwałd, Polska.
- Towar musi zostać zwrócony w takim stanie, w jakim został zakupiony, nie powinien nosić znamion użytkowania i powinien być w oryginalnym opakowaniu nadającym się do ponownej sprzedaży.
- Zwrot nie jest możliwy w przypadkach: gdy klient korzystał z promocyjnej sprzedaży wiązanej, gdy towar był używany, został uszkodzony, był sprowadzany lub wykonywany bezpośrednio pod zamówienie (np.: liny i listwy cięte pod zamówienie klienta, wanty i inne liny stalowe wykonywane wg wskazówek zamawiającego i inne towary, które zostały w jakiś sposób zmodyfikowane wg zamówienia), lub gdy umowa dotycząca usług, których wykonywanie rozpoczęło się za zgodą konsumenta przed upływem 7 dni roboczych od zawarcia umowy oraz towarów z krótkim terminem ważności jak: kleje, żywice, farby itd.
- Zwrócić towar może tylko konsument, czyli osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. W pozostałych przypadkach możliwość zwrotu należy uzgodnić indywidualnie.
- Koszty związane z transportem towaru ponosi konsument. W przypadku gdy towar nie można odesłać w zwykły sposób pocztą konsument może skorzystać z opcji odbiór towaru przez firmę RAKSA s.c. w cenie 40 zł (w takim przypadku należy dokonać przedpłaty na konto w celu realizacji usługi).
- Uwaga: magazyn nie przyjmuje przesyłek płatnych: wysłanych na koszt odbiorcy lub za pobraniem. Wszystkie przesyłki z towarem do zwrotu, wymiany lub reklamacji powinny być wysłane na koszt klienta. Dopiero po rozpatrzeniu zwrotu i sprawdzeniu towaru należna kwota zostanie zwrócona przez firmę RAKSA w na wskazany przez kupującego rachunek. W przypadku zakupu za pomocą bonu podarunkowego klient otrzyma zwrot na bon podarunkowy (w wersji elektronicznej).
- Konsument zawierający umowę na odległość ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od otrzymania towaru bez podania przyczyn na większość asortymentu, wystarczy wypełnić oświadczenie pobierz druk i przesłać na adres: RAKSA Gronity, ul. Olsztyńska 59, 11-036 Gietrzwałd, Polska.
- Towar musi zostać zwrócony w takim stanie, w jakim został zakupiony, nie powinien nosić znamion użytkowania i powinien być w oryginalnym opakowaniu nadającym się do ponownej sprzedaży.
- Odstąpienie od umowy nie jest możliwe w przypadku, gdy towar był używany, został uszkodzony, był sprowadzany lub wykonywany bezpośrednio na zamówienie (np.: liny i listwy cięte pod zamówienie klienta, wanty i inne liny stalowe wykonywane wg wskazówek zamawiającego i inne towary które zostały w jakiś sposób zmodyfikowane wg zamówienia) lub gdy umowa dotyczy usług, których wykonywanie rozpoczęło się za zgodą konsumenta przed upływem 7 dni roboczych od zawarcia umowy oraz towarów z krótkim terminem ważności jak: kleje, żywice, farby itd.
- W przypadku gdy klient korzystał z promocyjnej sprzedaży wiązanej zwrotowi podlega cały zestaw promocyjny lub w wyjątkowych przypadkach należna kwota zostanie zwrócona przez firmę RAKSA w postaci bonu podarunkowego.
- Z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość może skorzystać tylko konsument, czyli osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Zwrot towaru powinien nastąpić niezwłocznie po odstąpieniu od umowy nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy.
- Koszt zwrotu rzeczy ponosi konsument. W przypadku gdy towaru nie można odesłać w zwykły sposób pocztą konsument może skorzystać z opcji odbiór towaru przez firmę RAKSA s.c. w cenie 40 zł (w takim przypadku należy dokonać przedpłaty na konto w celu realizacji usługi).
- Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy z wyjątkiem, gdy wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, w takim przypadku przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Towar powinien być zwrócony w takim stanie, w jakim został zakupiony, nie powinien nosić znamion użytkowania i powinien być w oryginalnym opakowaniu nadającym się do ponownej sprzedaży.
- Uwaga: magazyn nie przyjmuje przesyłek płatnych: wysłanych na koszt odbiorcy lub za pobraniem. Wszystkie przesyłki z towarem do zwrotu, wymiany lub reklamacji powinny być wysłane na koszt klienta. Dopiero po rozpatrzeniu zwrotu i sprawdzeniu towaru należna kwota zostanie zwrócona przez firmę RAKSA na wskazany rachunek bankowy.
- Dlaczego warto wypełnić formularz i umieścić go w przesyłce zwrotnej ?
- Ułatwia to identyfikacje przesyłki: kto jest nadawcą i w jakim celu została nadana.
- Przyśpiesza to proces rozpoczęcia sprawy: przesyłka zostaje od razu skierowana do właściwego działu i nie czeka w magazynie na kontakt ze strony klienta lub z działu obsługi klienta.
- Usprawnia proces.
- Przyśpiesza to zakończenie sprawy, ponieważ w formularzu znajdują się wszystkie niezbędne w tym celu informacje jak: dane osobowe, numer konta bankowego do zwrotu kosztów, żądania kupującego, data zakupu, numer dowodu sprzedaży itd.
- Konsument może zwrócić towar w ciągu 30 dni od daty zakupu na specjalnych warunkach zarówno przy zakupie na odległość, jak i w sklepie stacjonarnym. W tym celu należy wypełnić oświadczenie — pobierz druk — i dostarczyć je wraz z towarem i dowodem zakupu na adres: RAKSA Gronity, ul. Olsztyńska 59, 11-036 Gietrzwałd, Polska.
- Gwarancja i reklamacje
- Sklep Żeglarski RAKSA zobowiązuje się do dostarczenia rzeczy bez wad. Informujemy również, że przy sprzedaży konsumenckiej wszystkie towary objęte są dwuletnią gwarancją z wyjątkiem: silników spalinowych, które mają gwarancję producenta na 5 lat; akumulatorów, które mają gwarancję producenta na 18 miesięcy; produktów firmy VETUS, które mają gwarancję producenta na 3 lata.
- Wadliwy towar należy dostarczyć wraz z wypełnionym formularzem reklamacji (pobierz druk) na adres: RAKSA, Gronity ul. Olsztyńska 59, 11-036 Gietrzwałd, Polska. Wszystkie przesyłki z towarem do zwrotu, wymiany lub reklamacji powinny być wysłane na koszt klienta. Dopiero po rozpatrzeniu zwrotu i sprawdzeniu towaru należna kwota zostanie zwrócona przez firmę RAKSA na wskazany rachunek bankowy.
- Towary reklamacyjne powinny zostać odesłane możliwe najtańszym kosztem, a w przypadku gdy towar nie można odesłać w zwykły sposób pocztą konsument może skorzystać z opcji odbiór towaru przez firmę RAKSA s.c. w cenie 40 zł (w takim przypadku należy dokonać przedpłaty na konto w celu realizacji usługi).
- Uwaga: magazyn nie przyjmuje przesyłek płatnych: wysłanych na koszt odbiorcy lub za pobraniem. Wszystkie przesyłki z towarem do zwrotu, wymiany lub reklamacji powinny być wysłane na koszt klienta. Dopiero po rozpatrzeniu i uznaniu reklamacji należna kwota wraz z kosztami transportu zostanie zwrócona przez firmę RAKSA na wskazany rachunek bankowy.
- Dlaczego warto wypełnić formularz i umieścić go w przesyłce zwrotnej ?
- Ułatwia to identyfikacje przesyłki: kto jest nadawcą i w jakim celu została nadana.
- Przyśpiesza to proces rozpoczęcia sprawy: przesyłka zostaje od razu skierowana do właściwego działu i nie czeka w magazynie na kontakt ze strony klienta lub z działu obsługi klienta.
- Usprawnia proces.
- Przyśpiesza to zakończenie sprawy, ponieważ w formularzu znajdują się wszystkie niezbędne w tym celu informacje jak: dane osobowe, numer konta bankowego do zwrotu kosztów, żądania kupującego, data zakupu, numer dowodu sprzedaży itd.
- POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ — W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
- Pomocy właściwego, terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
- Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
- Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Towary na zamówienie:
- Części zamienne do silników zaburtowych marki: Mercury, Mariner, Yamaha, Johnson, Evinrude, Rhino, Motorguide, Thruster sprzedawane są na zamówienie, termin realizacji ok. 3-18 dni od opłacenia zamówienia.
- Na życzenie klienta firma Raksa ma możliwość sprowadzenia towaru spoza bieżącej oferty magazynowej specjalnie na zamówienie klienta i po uprzednim uregulowaniu płatności.
- W ofercie sklepu widnieją towary ze statusem ''na zamówienie'' są one sprowadzane na życzenie klienta i są traktowane jako towary na zamówienie.
- Wszystkie towary cięte (liny, listwy odbojowe, listwy do żagli, gumy itd.) oraz produkty wykonywane specjalnie pod klienta (wanty, sztagi, fały itd.) są traktowane jako towary na zamówienie.
- UWAGA: Wszystkie towary oznaczane jako ''towar na zamówienie'' nie podlegają prawu zwrotu towaru lub wymiany.
- Termin realizacji towarów na zamówienie ustalany jest indywidualnie i zazwyczaj wynosi od 3 do 18 dni.
- Dane osobowe klientów
- Twoje dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu realizacji umowy sprzedaży (Art. 6 ust. 1 lit.b rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016). Klientów, którzy chcą być informowani o promocjach, nowościach i wyprzedażach zapraszamy do obserwowania naszego profilu na Facebook'u: RAKSA Sklep żeglarski.
- Administratorem Twoich danych osobowych jest firma: RAKSA S.C. z siedzibą Gronity ul. Olsztyńska 59, NIP: 739-372-28-91, REGON: 280354318, tel. +48 895271918, 896521842, e-mail: sklep@raksa.com.pl zgodnie z art. 13 rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016).
- Twoje dane będą przesyłane dalej wyłącznie w celu realizacji umowy sprzedaży do firm biorących udział w realizacji zamówienia jak: wskazana w zamówieniu firma transportowa czy bank w przypadku sprzedaży ratalnej.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne.
- Twoje dane osobowe przechowywane będą maksymalnie przez okres 5 lat od ich podania lub do momentu żądania ich usunięcia z naszej bazy.
- Klient ma prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody oraz prawo do przenoszenia danych.
- Polityka prywatności-pliki cookie
-
Czym są pliki „cookies”? Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Do czego używamy plików „cookies”? Pliki „cookies” używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych, z agregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika. Jakich plików „cookies” używamy? Stosowane są dwa rodzaje plików „cookies” – „sesyjne” oraz „stałe”. Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika. Pliki „cookies” wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności. Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym. Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików „cookies” na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Ograniczenie stosowania plików „cookies”, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.
-
- Postanowienia końcowe
- Firma RAKSA S.C. właściciel sklepu internetowego nie ponosi odpowiedzialności za zakupy dokonywane w sklepie internetowym przez osoby trzecie wykorzystujące konto oraz hasło klienta.
- Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży podlegają prawu polskiemu. Ewentualne spory wynikłe w związku z realizacją sprzedaży w sklepie internetowym strony rozstrzygać będą polubownie. Jeżeli klient dokona zakupu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, wszelkie spory, wynikłe na tle umowy z RAKSA S.C., będą rozstrzygane przez sąd właściwy ze względu na siedzibę RAKSA S.C.
- POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ-W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
- Pomocy właściwego, terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
- Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
- Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Zdjęcia oraz opisy produktów umieszczone na stronie są własnością spółki RAKSA S.C., kopiowanie ich bez naszej zgody jest zabronione.